Cititorii nu se nasc ci se educă. Iar performanța în lectură, ca în orice altceva, este dificil de atins și încă și mai greu de menținut.
Începutul e cel mai important. Începem să citim încă de prima dată când părinţii şi bunicii noştri ne citesc. Când răsfoim cărţi ilustrate în copilărie şi apoi când ne prefacem că le citim noi înşine. Când suntem înconjuraţi de adulţi care citesc cu drag şi ne citesc cu drag. Începutul e important. Pentru început, trebuie să ai cărţi pe care să le poţi citi.
Lectura de plăcere pare a fi unul din factorii principali care influențează rezultatele academice și succesul în carieră.
Un studiu al Institute of Education din Marea Britanie a găsit că acei copii care citesc de plăcere au rezultate mai bune în toate ariile curriculare, inclusiv la matematica.
La polul opus, copiii care citesc mai puțin sau deloc în timpul liber au șanse mai mici de a termina școala cu un nivel de pregătire care să le permită să devină membri activi ai societății.
Peste tot în lume, copiii proveniți din medii defavorizate întâmpină încă de la grădiniță dificultăți în învățare. Statistici din Statele Unite și Anglia sugerează că dintre aceștia:
Abonații la newsletter primesc acces gratuit la toate resursele noastre.