Asociația Curtea Veche, împreună cu Leo Burnett Bucharest, a lansat campania #timpulsăcitim, un răspuns la statisticile îngrijorătoare care arată că aproximativ 50% dintre români nu au citit nicio carte în ultimul an.

Potrivit cifrelor oficiale, România ocupă ultimul loc în Europa din punct de vedere al cărților citite anual, iar un român din doi recunoaște că în ultimul an nu a lecturat nicio carte. Mai mult, unul din cinci români confirmă că nu a citit niciodată o carte întreagă, cel mai des întâlnit motiv invocat fiind lipsa timpului. De asemenea, timpul mediu alocat lecturii zilnice ne plasează în penultima poziție în clasamentul european, cu 5 minute acordate zilnic cititului. În plus, numai 4% dintre români citesc zilnic și mai puțin de 10% citesc o dată pe lună.

Cover_Logo_Stat_3

Astfel, Asociația Curtea Veche își propune să aducă o îmbunătățire acestor statistici îngrijorătoare, provocând liderii de opinie ai României și unii dintre cei mai ocupați oameni la lectură. Președintele României Klaus Iohannis, Președintele Asociației Curtea Veche Iren Arsene Mate, mai mulți oameni de cultură, antreprenori, sportivi și nu numai au acceptat să se lase filmați în momentele pe care le dedică lecturii.

„Lipsa timpului este invocată cel mai adesea de cei care nu citesc și credem că prin puterea exemplului atâtor oameni putem arăta că #timpulsacitim poate fi oricând și oriunde. Cărțile deschid universuri noi și porți inaccesibile pentru cei mai mulți dintre noi și credem că mai mult timp acordat lecturii îmbunătățește calitatea vieții și a societății noastre.”, a declarat Iren Arsene Mate, Preşedintele Asociaţiei Curtea Veche. 

Cover_Logo_Stat_2

Toți cei implicați în campanie vor posta în cadrul campaniei materiale video în care apar citind un paragraf dintr-o carte preferată, motivând alegerea făcută și impactul pe care îl au cărțile în viețile lor. Aceste materiale video sunt disponibile pe site-ul www.timpulsacitim.ro, care va găzdui campania. Totodată, acestea vor apărea într-o carte dedicată inițiativei, un instrument motivațional care susține lectura pe termen lung. Cartea va fi pusă în vânzare la finalul acestui an, iar încasările vor fi redirecționate pentru facilitarea accesului la cărți copiilor din medii defavorizate.

„Cititul ne face mai buni si mai deștepți, ne lărgește universul, ne face sa înțelegem lucruri dintr-o perspectiva mai largă, ne dă repere. Și Romania are nevoie de oameni educați în acest spirit. De aceea ni se pare importantă și vom susține inițiativa Asociației; în plus, nu putea sa vină într-un moment mai potrivit. Sperăm că vom reuși să convingem cât mai mulți români că a venit #timpulsăcitim”, a declarat Diana Alexa, Managing Director Leo Burnett Bucharest