Ieri, după doi ani de la prima întâlnire cu elevii Școlii Gimnaziale „Ion Ionescu” din Valea Călugărească, ne-am întors în școală pentru a îi bucura pe elevi cu o serie de Ateliere NARATIV menite să îi apropie și mai mult de obiceiul lecturii. Acest eveniment a fost realizat cu sprijinul Azomureș și Redoxim România, dar și cu motivație din partea elevilor care s-au ținut de promisiunea făcută echipei noastre în urmă cu doi ani: au citit cel puțin 10 minute pe zi.

IMG_0715

Am întâlnit aici elevi curioși și cuminți, dornici să învețe lucruri noi și pregătiți să descopere ce surprize le-am pregătit împreună cu pedagogii. Atelierele au decurs perfect, iar cei mici s-au surprins făcând activități la care nu se așteptau. Întrebați de unul dintre pedagogi dacă citesc repede, majoritatea a spus nu, însă până la finalul atelierului și-au demonstrat că pot citi câte două sau trei cuvinte în același timp, aruncând o singură privire rapidă asupra lor.

IMG_0970

Am surprins la finalul evenimentului discuții între colegi de clasă care spuneu că abia așteaptă sfârșitul de săptămână pentru a putea lectura toată cartea primită, cuvinte care ne-au bucurat foarte tare. Aceasta este atitudinea potrivită față de lectură – dorința de a cunoaște cât mai mule povești, personaje, întâmplări.

IMG_0922

Elevii au participat la o serie de activități precum urmează:

Atelier de Povești pe Muzică „Peter Pan”

Muzica este tema centrală a atelierului unde cei mici, îndrumați de un pedagog specializat în muzică și actorie, au compus de la zero coloana sonoră pentru una dintre cele mai cunoscute povești al lumii. Ce este o rimă? Cum se compune un refren? Ce trebuie să conțină o coloană sonoră? Acestea sunt doar câteva dintre întrebările la care elevii au primit răspunsuri potrivite pentru vârsta lor.

Atelier de Povești Vizuale „Frida”

Care sunt elementele ascunse între paginile unei cărți? Ce informații se regăsesc în ilustrațiile și cum trebuie să le descifrăm? Aceste întrebări nu își găsesc răspunsul doar prin lectură, ci și prin pictură. Specialistul nostru în culori a pregătit pentru cei mici o surpriză care a putut fi descoperită doar cu răbdare și curiozitate.

Cum citesc uriașii? „Călătoriile lui Gulliver”

Prin intermediul călătoriilor pe care Gulliver le face și cu ajutorul unei vânători de comori, pedagogul nostru le-a arătat copiilor cum să se angajeze în lectura oricărei povești scrise și le-a îmbunătățit relația cu cititul, oferindu-le o experiență unică și memorabilă care să le stârnească interesul și motivația pentru lectură pe termen lung. Gradul de înțelegere al unui text poate crește doar prin conștientizarea modului în care funcționează creierul și ochii în timpul cititului, abordăm o poveste de viață cu mesaj motivant și înțelegem care este diferența dintre a citi – a memora și a învăța.

Mai mute fotografii de la evenimentul de ieri găsiți aici.

screen-shot-2017-11-23-at-23-46-15logo_mic